XMC Major (rtd) Ramli Ab Rahim The Doer

Wednesday, December 31, 2008

A C Di mana? XMC Zubli Zainordin Di Sini...

Ya, saya di sini...

Zubli Zainordin Avatar
Zubli Zainordin

Ruang di XMC Portal at Ning itu, kelihatan kecil dan terhad.

Saya faham.

Jadi, saya wujudkan XMC OverLoad.

Blog ini, khusus untuk sesiapa seperti saya. Berjaga hampir siang dan malam. Berkunjung kerap. Posting panjang.

Jadi, di sinilah saya. Saya ajak Major (rtd) Ramli Ab Rahim sekali. Kebebasan dikongsi bersama.

Begitu...

6 comments:

  1. En. Zubli,

    Ada pun you di sini, alamak bertambah le webpage kena dibuka pagi-pagi ......office e-mail, redbatch e-mail, XMC, your & lain-lain...

    But tak boleh tinggalkan sebab we are "TRUE BLUE MCs"

    Khamimi Chik Binti Mohd Khalid

    ReplyDelete
  2. Ekk?

    Saya suka sakat Khamimi Chik Mohd Khalid, sebab dulu bila dia dalam kuliah, rasa kelas jadi full. Elok.

    Hahahaha...

    Thank you for the connection. Please keep in touch.

    Oh ya! Cam maner boleh jadi Redbatch. Apa ceritanya?

    ReplyDelete
  3. Saya adalah pemerhati. Boleh jadi juga silent admirer. Apakah mungkin wawasan kita akan melihat cahaya di sebelah sana?

    Jawapan diplomasi juga boleh mengundang teka teki. Sudah 15 tahun tak bersua. Apakah ada bahasa kiasan yang saya tidak bisa memhami.

    Maj(rtd) Ramli Abdul Rahim ada stail sendiri untuk berpuisi dan menulis tulisan deskriptif.

    ReplyDelete
  4. Major (rtd) Ramli Ab Rahim,

    Pemerhati boleh telus mata. Silent admirer, mantap usia.

    Wawasan kita masih terang bercahaya.

    Mungkin perlu ruang besar lebih selesa, dan kebebasan memberi sumbangan tanpa had atau sekatannya.

    Di sini seketika, bebas merdeka.

    Berkaryalah sepuas rasa. Biar manusia demikian mereka, bahkan kita takut Yang diatas murka.

    Di sini mesej-Nya disampaikan juga...

    ReplyDelete
  5. Allahumahdi qaumi fainnahu la yafqahun
    Ya Allah berilah petunjuk kepada kaumku kerana mereka tidak faham.

    Doa Nabi.

    ReplyDelete
  6. Bercakap tentang kuantiti dan kualiti, Nabi s.a.w. ada bersabda yang menggambarkan manusia umat Nabi Muhammad akhir zaman ramai. Tetapi mereka ada penyakit iaitu penyakit WAHAN. Lalau sahabat bertanya apakah WAHAN itu Ya Rasulullah? Nabi menjawab HUBUDDUNYA WA KAROHIYATULMAUT (Cinta Dunia Dan Takut Mati).

    Berjemaah itu adalah sunnah. Tetapi dalam zaman kesukaran yang banyak fitnah, hingga untuk berpegang pada prisnsip seperti memegang bara api, maka pada masa itu BERSEORANG DIRI JUGA DIKIRA BERJAMAAH.

    Wallahu'alam.

    ReplyDelete

I appreciate your visits and comments here.