XMC Major (rtd) Ramli Ab Rahim The Doer

Monday, January 19, 2009

We care

Replies to This Discussion



" Palestin sebenarnya tidak perlukan wang kita....&....
HARI AHAD BUKAN UNTUK SANTAI BANGUN PUKUL 10 PAGI."
Ramli Abdul Rahim

Terima Kasih kerana mengingatkan.







<><><><>

Reply to This

Sila rujuk kepada perjanjian Skyes-Picot (pakatan British-Peranchis) untuk mengetahui latar belakang negara Islam sekarang. Kejatuhan Turki Uthmaniah yang merupakan komplot Barat sengaja menyeretkan Empayar Uthmaniah ke dalam perang dunia pertama, suatu strategi melumpuhkan Turki uthmaniah supaya bersenkongkol dengan Jerman dan mencetuskan pembunuhan Archduke di Sarajevo. Perkara yang sama berlaku dalam 9/11 sengaja menyeret umat Islam melalui komplot AS-British-Saudi. Kesemua negara Islam yang muncul daripada perjanjian Skyes-Picot seperti Jordan, Iraq, Syria (bersama Iran tetapi sering menindas gerakan Islam) termasuk Arab Saudi (mana ada negara di dunia dengan nama keluarga) dan Mesir adalah agen Barat. Kedua kuasa Barat itulah yang melahirkan negara tersebut memecahkannya kepada nasionalisme. Palestin memang bukan masalah Arab tetapi lihatlah kelemahan dunia Islam. sekarang. Mereka semua masih terikat dengan mentaliti Skyes-Picot.

Reply to This

Send Message
Memang Palestin isu kita sebagai seorang Muslim yang terasa sakit di paha kanan apabila paha kiri dicubit! Tapi kepada sebahagian besar orang Melayu Islam di bumi bertuah ini, Palestin adalah isu orang Arab. Kalau tak percaya, lihat saja berapa ramai orang Melayu Islam di sini masih minum kopi di Coffee Bean/ Starbuck, makan burger di McDonalds, hadiah blue jeans Levi's kepada girlfriend, dan etc. lagi. Golongan ini akan beli apa2 saja American kerana memenuhi keperluan gaya hidup moden dan >trendy.


Sama2lah kita doa agar golongan ini akan sedar dan terbangun dari keenakan minum kopi dan makan burger di tempat2 ini kerana wang yang mereka bayar turut digunakan untuk membeli peluru yang membunuh saudara2 seagama kita dan anak2 kecil mereka di bumi berdarah Gaza pada hari ini. Bumi Gaza bermandi darah dek kemurahan hati mereka yang menyokong establishments yang berpaksikan American Jewish! Hari ini kita tak perlu menjawab kepada sesiapa kenapa kita berbuat demikian tapi esok, esok dan esok2.....pandai2lah cari alasan!

Reply to This

hakikatnya ialah Islam tidak bersatu...kita bergaduh sesama sendiri atas dasar berlainan ideologi dan mazhab....fatah dan hamas pun dalam isu di Gaza tidak sependapat....ada juga yang masih Pro US...., bayangkan negara Islam Pro US dalam situasi genting seperti ini....Negara Islam yang kaya pun tidak menolong yang miskin....yang susah...Kalau negara-negara Islam sekeliling Israel itu menyerang balas Israel...dah tentu habis dah Israel....


Islam zaman sekarang adalah umpama buih dilautan...banyak sahaja tapi lemah...tidak macam dulu kita mempunyai kekuatan Roh...sekarang roh kita lemah...mudah diperkotak katikkan dengan kebendaan

Reply to This

Delete
Statistik populasi menjawab soalan. Umat Islam ramai, banyak ibarat buih. Tapi HUBBUDDUNYA WA KAROHIATUL MAUT. Mereka cinta DUNIA dan TAKUT MATI. Itu matan hadis.

True. Yang jadi jiran Palestin seperti Mesir, Jordan, Saudi, Syria, Lubnan kalau TAKUTKAN ALLAH dan menyerang Israel, tanpa mengambil kira the 7th Fleet US di laut Mediteranean, pasrah pada Allah, IsnyaAllah sekali tebas boleh tombang Israel. But that is not happening. Apakah kita harus mengunggu IMAM MAHDI DAN NABI ISA A.S.?????????????????????????????????????????????????????

Reply to This

itulah sebabnya Yahudi makin giat menghapuskan umat Islam di Palestine kerana kita hanya mampu protes, berarak, dan boikot....walaupun itu satu bentuk perjuangan tetapi gagal menakutkan mereka...Kekayaan telah membutakan umat Islam disekeliling Palestine...

kesal dan kecewa betul dengan sikap mereka mereka yang kaya raya tapi miskin jiwa...Yahudi berperang dengan senjata api tapi umat Islam palestine ada yang guna batu dan lastik burung....

Reply to This

Send Message
With due respect to all Pak Arabs dan kaum2 lain yang sewaktu dengannya, this is what happened in Gaza.......

Reply to This

Send Message
The latest peace initiative between Hamas and Yahudi laknatullah brokered by the American devils and its equally devilish allies had reached a very "SUCCESSFUL" agreement....A ceasefire had been declared and agreed upon by both warring parties.....This is what actually happened during the negotiation process....?????


Yahudi laknatullah are now stationed along the Gaza-Israel borders waiting for orders to rape Gaza and spill the blood of our Palestinian sisters and brothers again and again and again without mercy......They are preparing for the next blitz and even their children are fully committed in wiping out the Palestinians from Gaza!!!! More than a thousand innocent lives had perished in the first offensive. How many thousand more will perish in the next offensive???? One thing for sure, definitely plentiful. Let us doa ALLAH SWT will protect our sisters and brothers in Gaza. Let's do our part no matter how little in fighting the Yahudi laknatullah atrocities! ALLAHU AKBAR!!!

....to palestanian children from the children of yahudi laknatullah



No comments:

Post a Comment

I appreciate your visits and comments here.